Již třetím rokem organizujeme FMS kurzy u nás a udělali jsme kus velké práce . Nový termín na FMS LEVEL 1 a FMS LEVEL 2  jsou vypsány na 17-19.6. 2016 . Vše s předstihem a to proto, že chceme vše každý rok zlepšovat a máme v plánu i přivézt velkého hosta. Tedy možná přijde i kouzelník.

Čekají na Vás znovu profesionálové, jako úžasná lektorka Gabi Katschthaler, skvělý překladatel a úspěšný lektor Pavel Macek a stálý kontrolor a úspěšný lektor Martin Snášel. Toto spojení je znakem Vašeho velkého posunu vpřed ! Další program je v plánu, tedy  červen 2016 se jistě vyplatí a bude další velkou událostí !

Skvělá káva a občerstvení zdarma samozřejmostí , přátelská atmosféra nutností!

Nečekejte a přihlašte se již nyní! zde: http://functionalmovementsystems.cz/?page_id=201

Zde jsou jednoduché důvody, proč jít na kurzy pod naší oficialní značkou FMS cz/sk?

- Děláte kurz u těch, kteří jako první u nás prošli Fms certifikací od roku 2012.
- Děláte kurz u těch, kteří Vám dají český manuál a vytvořili pro Vás české online testy ve spolupráci s vedením FMS.
- Děláte kurz u těch, kteří chtějí od začátku vytvořit především pevnou komunitu, ne jen byznys.
- Dělate kurz u těch, kteří VÁs následně přidají na stránky FMS CZ/SK jako certifikovaného + také na mapu, kde si Vás veřejnost tak může lehce najít a kontaktovat.
- Děláte kurz u těch, kteří Vam předají dlouhé roky zkušeností a odbornosti, což je dnes k nezaplacení.

Tým FMS cz/sk

Fotky z našich minulých FMS kurzů:

FMS Praha gymFMS Praha11233770_797822806991576_6780718281938277717_n11350652_798425653597958_7732263656593716928_n

hip hinge 2Co je to „Hip hinge“?

„Hip hinge“ je dominantní pohybový vzor extenze v kyčelním kloubu, který je jak základem pro většinu atletických pohybů, tak běžných denních aktivit.  Není důležité vyjmenovávat všechny druhy cviků založené kyčelním ohybu, tedy extenze kyčlí. Pro optimální zved předmětu bychom měli umět tento pohyb všichni. Bohužel mnoho lidí nedokáže udržet správnou formu  tohoto pohybu v neutrální pozici pánve a páteře, navíc aby se jejich kolena nepohli. I když člověk není zrovna sportovec, potřebuje umět zvládnout správně tento pohyb. Tento pohyb totiž bude používat v základních činnostech nutných v každém dni svého života. Extenze v kyčelním kloubu  bude používat jak při správném zvedu předmětů ze země, tak když se bude chtít posadit, při stěhování nábytku atd.
Tyto vzory se projevují v mnoha různých způsobech jak v každodenní činnosti, tak sportu. Všechny tyto pohybové vzory však mají stejnou základní biomechaniku, bohužel velmi mnoho lidí ji nemají správnou a dochází k mnoha problémům. Kolik zdravotních problémů přináší nevhodný pohyb do sedu a zpět, chybný zved předmětů ze země  atd.. Kolika lidem přinesl chybný pohyb potíže se zády či koleny by se těžko počítal. Fyzioterapeutické kliniky mají plné ruce práce jak s každým běžným člověkem, tak sportovcem v důsledku nesprávného pohybového vzoru a následné svalové nerovnováhy, pohybových zlozvyků a tělesné asymetrie.Trenéři na to však většinou zapomínají.

„Hip Hinge“ , tedy jak jsme si popsali, je pohyb vysazení v neutrální poloze, extenze v kyčelním kloubu. Je však velice nutné u této extenze udržet pozici neutrální pozici páteře a pánve. Hodně jsme v minulosti mluvili o hlubokém dřepu jako důležitém pohybu s kterým má mnoho lidí problém. Tento pohyb je také velmi často problematický. Při tom zrovna tento pohybový vzorec umožňuje bezpečný pohyb v různých situacích, a poskytuje možnost, jak správně a bezpečně zvládnout či přesunout velké zatížení. Naše zadní svalové řetězce mají neuvěřitelnou sílu, jedině však v případě, pokud budeme tento pohyb využívat správně a efektivně.IMG_2112 Nepodceňujte tedy význam motorického tréninku. Síla bez pohybové průpravy je bezcenná a i nebezpečná. Bez této průpravy se vrhnout na mrtvé tahy či rovnou swingy nebo skoky na bednu je velice nebezpečné a můžete riskovat problémy se zády, koleny, kotníky apod.

Při tréninku na vašem správném pohybu totiž budete nejen šetřit kolena a záda, ale váš trénink bude o mnoho efektivnější i v rámci správného zapojení vašeho core. Nejen to, tento pohybový vzor budete používat celý život.

Běžně je však možné vidět dominantní kvadricepsy a celkově přední řetězce a přetížená spodní záda. Je to tím, že většina populace tráví stále větší množství času sezením, což vede ke zkráceným kyčelní flexorům a hýžďové amnézii. Tento problém následně vytváří nemožnost správného pohybového vzoru. Motorické učení spojené s nápravným tréninkem tedy musí jít ruku v ruce.

Na videu je možné vidět typické nejčastější chybné pohybové vzory:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HO33hE_q96U

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UG2KVtqu8d4

Problémy spojené s chybným pohybovým vzorem

Jak jsme mohli sami vidět na příkladech chybných vzorů, nejčastěji dochází k podsazení pánve a následnému neudržení neutrální polohy, či dochází k pouhému předklonu s nataženými nohami, bez vysazení kyčelního kloubu. V těchto obou případech dochází ke značnému přetěžování páteře či kolen, ke zančně většímu tlaku na páteř.  Vyhýbání se bolestí zad a zdravotním problémům však potřebuje samostatný trénink. Stejně jako sportovec potřebuje zahřát před výkonem, pracovat na zahradě, stavbě či stěhovat bez řádné přípravy, zvyšuje možnost zranění. Nejde jen o to naučit se uvolnit záda či se protáhnout. Nejdůležitější je se naučit správný pohyb. Pokud tak učiníte, snížíte možné riziko a zlepšíte výkon.  Zvedat těžké pytle odpadků, nosit těžká břemena či své dítě ze země. To vše jsou každodenní možnosti, jak přemáhat svaly a způsobit si asymetrie či rovnou výhřez ploténky. Pokud však změníte způsob jak se ohnout a něco zvednout, můžete tak nejen výrazně snížit riziko poranění, snížit dominanci předních řetězců, ale zabezpečit i správný přenos kinetické energie, tedy i zapojení core.

(Autor: Martin Snášel)

Převzato a upraveno z webu www.coretraining.cz

IMG_7834

Functional movement screen ™ (FMS) je nový, přehledný nástroj pro hodnocení a identifikaci špatných pohybových vzorců, které by mohly zvyšovat riziko budoucího zranění.

Functional movement screen ™ (FMS) je nový nástroj pro testování a posuzování základních lidských pohybových vzorců ve snaze identifikovat omezení a asymetrie, které by mohly předurčovat možnost zranění u daného člověka. Nesprávné pohybové vzorce mohou vážně ohrozit jak účinnost tréninku, tak samotnou celkovou fyzickou kondici a zdraví.

FMS test může být proveden rychle a snadno určit nevhodné pohybové vzorce, které pak mohou být řešeny pomocí nápravných cvičení, které efektivně obnoví správný pohyb.

Co je screening?

Screening je testování pohybu, který hodnotí pohybové stereotypy, mobilitu a stabilitu. Hodnotí a identifikuje správné a chybné pohybové vzorce, zda jsou svalové řetězce ve správném pořadí, mobilita ve správném rozsahu pohybu a stabilita ve správné rovnováze. Screening je efektivní v rámci přehledného bodování a kritériích, založeném na vědeckém a dlouhodobém výzkumu.

Screening se skládá ze 7 základních testů: hluboký dřep, krok přes překážku, výpad v jedné linii, ramenní mobilita, aktivní zdvih nohy, klik a rotační stabilita. Každý zkušební test je hodnocen ve stupni 0-3. Nula znamená bolest. Na samotnou identifikaci bolesti existují 3 doplňující clearing testy. Společný součet ze všech testů ukazuje celkové skóre FMS, které nám předpovídá výši rizika zranění. Na základě výsledku screeningu doporučí FMS specialista cílené nápravné cvičení k získání správných pohybových stereotypů aIMG_7873 průběžně sleduje pokrok. Screening vyžaduje malý prostor a může být aplikován v rámci jakékoli fyzické kondice.

FMS jako základ tréninku každého sportovce

Mnoho profesionálních sportovních týmů a sportovců po celém světě používají FMS k jejich efektivnímu snížení rizika zranění a zlepšení výkonu. Pokud jste aktivní sportovec a nemáte správné pohybové vzorce, jste časovanou bombou, která může kdykoliv explodovat. Můžete tak ohrozit celý Váš trénink a udržitelnost Vašich výsledků. Prevence úrazů je pro každého sportovce naprostým základem. Bez účinného a nezávislého screeningu funkčního pohybu, tedy jednoduché, ale přehledné diagnostiky pohybu, je to stejné, jako střílet ve tmě a doufat, že zasáhnu cíl. Ještě to může být horší, můžete provádět zbytečná cvičení a negativně ovlivňovat pohybové vzorce, které potřebují být změněny.

Efektivita předepsaných nápravných cvičení v FMS

Nápravná strategie v FMS je cílená a založena na přesném určení specifického problému. Cílem těchto cílených nápravných cvičení je najít nejvhodnější nápravné cviky a obnovit správné pohybové vzorce, předejít tak zranění a zlepšit tak samotnou funkčnost pohybu.

(Autor: Martin Snášel)

FMS Praha gym20-21.9.2014 proběhl první FMS certifikační kurz Level 1 v České republice a to s Gabi Katschthaler, která vedla první FMS kurz i v německém Mnichově, který jsem měl čest před lety navštívit. Skutečně profesionální a příjemnou atmosféru doplnila i přítomnost českých FMS specialistů Martina Snášela (FMS level 2), Pavla Macka (CK-FMS) a Justýny Mackové (CK-FMS).

Celé dva dny byly naplněny informacemi a praktickými nácviky a tak celý 20ti členný tým účastníků z České a Slovenské republiky měl co dělat aby vše vstřebávala a dokázala se připravit na zkoušky, které měli všichni možnost složit na závěr druhého dne. Povedlo se a my máme radost, že můžeme přivítat nové FMS specialisty mezi námi a můžeme rovíjet Českou a Slovenskou FMS komunita, jak jsme si předsevzali.

Tento první český FMS kurz v matičce Praze byl jen startovním výstřelem k dalšíí práci zdokonalování silově-kondiční oblasti v u nás a na Slovensku. Druhým stejně důležitým výstřelem je první oficiální FMS certifikační kurz na Slovensku a to v Košicích 28-29.3.2015.

(Autor: Martin Snášel)

FMS Praha

 

DSC_0025Od 9.10. do 13.10.2013 se v Holandském Eemnes konal tradiční Functional Movement Summit.

Dr.Lee Burton a Martin Snášel

Dr.Lee Burton a Martin Snášel

Tentokrát Summit hostil skutečné zvučné jména typu Dr.Lee Burton, Gray Cook, Dr.Graig S. Liebenson, Dr. Kely Kiesel, Behnad Honarbakhsh atd… Český tým, pod vedením Directora www.functionalmovementsystems.cz Martina Snášela, se zúčastnil i certifikačních kurzů FMS level 1 a

FMS level 2. Celý summit byl skutečně velká zkušenost a samozřejmě i velký zážitek setkat se osobně s Gray Cookem, Dr.Lee Burtonem a dalšími, kteří i když první den neměly po celodenním letu nejlepší náladu, další dny vše plně vynahradili a jejich prezentace byla plná osobních příkladů a vtipných srovnání apod.. Např. popisování skupiny 10lidí, kteří měli za úkol při pohybu napodobovat malé děti či příklady z vlastní rodiny u svých manželek a dětí byly jak skvělými úsměvnými příklady.

Celý summit se odehrával v moderním hotelu přímo u dálnice, což bylo velice praktické. Pohodlí, občerstvení a krásné okolí. I když cesta je celkem náročná, osobně se budu těšit na další summit.

Vítej na stránkách  www.functionalmovementsystems.cz , která je oficiální webovou stránkou  zahrnující Českou/Slovenskou FMS komunitu. Tato webová stránka slouží jak k seznámení věřejnosti s FMS a jejich přidruženými složkami, tak k následnému možnému vzdělávání. Můžeš zde najít články od našich i mezinárodních FMS expertů, zapsat sebe jako FMS specialistu, odkázat na své webové stránky a nabízíme Ti i možnost publikovat svoje vlastní články a studie, aby Tě Tví potencionální zákazníci mohli lépe poznat a přesvědčit se o Tvých odborných znalostech.

 

Těšíme se na spolupráci!

Za FunctionalMovementSystems.cz

Martin Snášel

Email: support@functionalmovementsystems.cz

 

Partneři